27 września 2011

Suszone pomidory

W sklepie zawsze przystaję na chwilę przy kolorowych specjałach w słoiczkach, faszerowane papryczki chilli, oliwki z czosnkiem i serem feta, cebulki perłowe, marynowany czosnek. Najbardziej jednak lubię suszone pomidory. Dodawać do sałatek, faszerować nimi mięsa czy po prostu wyjadać ze słoiczka ukradkiem. Tym razem (po raz pierwszy) postanowiłam sama je zrobić i muszę się przyznać, że jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego.


Składniki (na słoik 1l):

  • 5kg pomidorów Limo (te są najbardziej mięsiste dzięki czemu czas suszenia jest znacznie krótszy niż w przypadku pozostałych)
  • 2 łyżeczki cukru
  • zioła prowansalskie
  • bazylia
  • tymianek
  • oregano
  • główka czosnku
  • pieprz (najlepiej świeżo mielony)
  • gruboziarnista sól morska
  • oliwa z oliwek (ok 1l do zalania pomidorów)


Pomidory kroimy  na ćwiartki i pestkujemy (ja wszytko co usuwałam z ich wnętrza przetarłam przez sitko i otrzymałam rewelacyjną bazę na pomidorówkę). Otrzymane kawałki rozkładamy na blachach wyłożonych podwójnie papierem do pieczenia lub pergaminem. Posypujemy cukrem, ziołami, doprawiamy solą i pieprzę, polewamy 4 łyżkami oliwy z oliwek. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 100 stopni i suszymy pomidory przy uchylonych drzwiczkach przez około 7-8 godzin (można zostawić na noc). Gotowe pomidorki przekładamy do słoika, dodajemy parę ząbków czosnku i zalewamy oliwą z oliwek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...