10 października 2012

Smażona pekińska na maśle

Warzywa, warzywa, warzywa... ja je kocham a on się krzywi:) Szukam więc złotego środka, próbuję i eksperymentuję. Może w końcu nie tylko ja im będę uległa...
Przepisów na smażoną kapustę pekińską znalazłam wiele, z pomidorami, z warzywami przygotowywana w woku, z azjatyckimi przyprawami. Ja potrzebowałam dodatek do naszych tradycyjnych kotletów mielonych, dlatego też postanowiła potraktować ją tak po polsku. Smażona na cebulce z dodatkiem octu, tym razem jabłkowego. Pod wpływem smażenia kapusta otrzymała słodki posmak, który idealnie współgra z kwaskowym octem.

 
Składniki:

3 łyżki masła
1 cebula
1 duża kapusta pekińska
2-3 łyżki octu jabłkowego
ewentualnie 1-2 łyżki cukru
ziele angielskie
sól i pieprz

Na maśle podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulkę. Kapustę pekińską kroimy w piórka (najszybciej przekroić jest wzdłuż na ćwiartki, a później w poprzek na cienkie paseczki) i dodajemy do cebulki. Dodajemy 2-3 ziarenka ziela angielskiego, doprawiamy solą i pieprzem. Jeżeli trafimy na mało słodką i soczystą kapustę możemy dodać 1-2 łyżki cukru. Przykrywamy i dusimy około 10 minut. Po tym czasie dodajemy ocet i dusimy kolejne 10-15 minut. Kapusta jest delikatnie chrupiąca i ma kwaśno-słodki smak.

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...